fredag 20 augusti 2010

Bubblan

Gotland! Mysig stuga vid havet. De andra hänger på stranden, njuter av att äntligen ha lite sol att glassa i (det vilar en förbannelse över storebror - solsemestrar är inte hans mening med livet). Själv sitter jag i en fåtölj och kan varken förmå mig till det ena eller det andra. Att gå ut i en glättig sol känns alldeles för främmande. Hellre beskådar jag det underbara; havet, omgivningen, ljuset från ett annat håll. Precis samma känsla som jag haft den senaste tiden. Kan inte säga hur lång tid men en lång tid är det. Jag är inte där, jag är alltid någon annanstans. I en annan värld, i min egen bubbla. Inte närvarande.

Bäst jag sätter på Melissa Horn. Hon är lämpligast för sinnestillståndet.

Igår var en glad dag. Hela högen åkte till Kneippbyn - En stor lekpark för barn och vuxna. Jag kom på mig själv skratta högt och uppriktigt åt Pippi Långstrump-showen som troligen främst var menad att roa de under 12. Keba och hans kamrater var så otroligt duktiga. Jag är ypperligt stolt! Medan mamman och pappan fick leka i Vattenlandet gick jag och Saris bananas tillsammans med Emmy. Charmade till oss 100 %-ig vinstchans i Chokladhjulet, 2 kg choklaaaaaaad!!! Mycket bra med unga grabbar som inte vill annat än att bryta regler och vara en till lags. Hehe. En dröm hade slagit in, dags för en till. Jag charmade en till grabb och fick prata ut i högtalarsystemet över hela parken. Check!!!

Så avslutade vi kvällen i kollektiv chokladkoma... Är det inte vin så är det socker. Efter den här veckan (=sommaren) behöver jag en rening som heter duga. Eller kanske man ska säga rensning, av fett. Haha. (Jag gråter inombords.)

Efter bowling i onsdags testade jag Gotlands uteliv tillsammans med Karins brorsa och tjej. Tips - Gör inte det vecka 33. Mycket onödigt. Bönder kan man träffa en annan gång. Inga man vaskar med direkt.

Främsta uppgiften närmaste veckorna är att köpa en lägenhet. Ingen liten uppgift mao, och att gå på hundratals (ens tiotals) visningar är inget som lockar mig överhuvudtaget. Ge mig ett fast pris på en etta vid Odenplan så är jag nöjd. Har inte bott ensam på sju (?) år så det ska bli en fröjd att husera på egen hand. Oh well, jag ska vara glad att finansieringen är fixad.

Jobba som jag borde eller dansa till Manboy med en liten flicka? Hmm... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar